כשהתייר האמריקאי נכנס ל'מערת קורח' למצוא אוצרות

    אולי בעקבות מסורת זו טען בשנת 1968 מוסלמי תושב העיר העתיקה כי סבו החביא במערה שלושה ארגזים מלאים במטבעות זהב לפני 1948. הוא ביקש לאפשר לו לחפש את הארגזים על פי סימנים שהותיר הסב
    אבי יעקב 1 Comment on כשהתייר האמריקאי נכנס ל'מערת קורח' למצוא אוצרות

    בשעות הבוקר של יום שישי פתחו עובדי החברה לפיתוח מזרח ירושלים את המערה, ולעיניהם התגלה הצעיר מכוסה כולו בבוץ ואבק ובתיקו ממצאים ארכיאולוגים שונים • הצעיר הועבר לטיפול המשטרה

    אולי בעקבות מסורת זו טען בשנת 1968 מוסלמי תושב העיר העתיקה כי סבו החביא במערה שלושה ארגזים מלאים במטבעות זהב לפני 1948. הוא ביקש לאפשר לו לחפש את הארגזים על פי סימנים שהותיר הסב
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום חמישי האחרון נכנס תייר אמריקאי כבן 19 עם תיק גב למערת צדקיהו, ולא עורר חשדם של השומרים. לקראת שעת הסגירה התמקם התייר ככל הנראה באחד הכוכים שבמערה והסתתר מפני סריקת השומרים.

    הצעיר שהה במערה כל הלילה, תוך שהוא מבצע חפירות במקומות שונים, בחיפוש אחר האוצר האגדי של קורח ועדתו ו/או אוצרות אחרים שהאגדות טוענות כי נטמנו במערה.

    בשעות הבוקר של יום שישי פתחו עובדי החברה לפיתוח מזרח ירושלים את המערה, ולעיניהם התגלה הצעיר מכוסה כולו בבוץ ואבק ובתיקו ממצאים ארכיאולוגים שונים (אפילו שברי האבן הנמצאים במערה נחשבים לממצא ארכיאולוגי, מאחר והם חלק מהאבנים שנחצבו במערת צדקיהו לאורך הדורות כאבני הבניין של ירושלים בתפארתה במיוחד מתקופת בית שני ואילך).

    המערה בדרך כלל אינה פתוחה בימי שישי, אך השבוע נפתחה במקרה לצורך עבודות שונות. הצעיר הועבר לטיפול המשטרה, והממצאים הארכיאולוגים הוחזרו למקומם במערה.

    אין זו הפעם הראשונה שמתבצעות במערה חפירות בחיפושים אחר אוצר נעלם. מסורת מוסלמית מהמאה ה-15 מזהה את המערה כ"מערת קורח" – המקום שבו בלעה האדמה את קורח ועדתו. אולי בעקבות מסורת זו טען בשנת 1968 מוסלמי תושב העיר העתיקה כי סבו החביא במערה שלושה ארגזים מלאים במטבעות זהב לפני 1948. הוא ביקש לאפשר לו לחפש את הארגזים על פי סימנים שהותיר הסב, והבטיח לתת בתמורה 75% מהמטבעות למדינת ישראל. האישור ניתן, אך האיש לא מצא דבר.

    קרדיט תמונה ראשית: יעל הרמן



    1 תגובות

    מיין תגובות